10 زبان برنامه نویسی ، که شما باید همین حالا یاد بگیرید.

در بین هزاران ، 10 زبان برنامه نویسی هست که قابلیت عرضه به بازار و وسعت کاربرد بیشتری را توانسته است کسب کند. اگر شما میخواهید در کارتان ترقی کنید یا چیزهای جدیدتری را یاد بگیرید ،  از اینجا شروع کنید.

آشنایی با یک مشت زبانهای برنامه نویسی ، مثل پناه بردن در یک طوفان بازار کار به نظر می رسد ، مهارتهای قوی تا زمانی که زبانها هستند قابل عرضه به بازار خواهد بود.

در حالی که ممکن است توسعه دهندگان ابزارهای قدرتمندی با شناخت زبانهای برنامه نویسی درست ، در زمان درست در جای دست داشته باشند ، بیشتر وقتها کدنویس ها به شما میگویند که یادگیری یک زبان جدید در هر دوره یک بخش ضروری برای خوب و موفق بودن در توسعه ی وب است.

"یکی  از مربیان من یکبار به من گفت که یک زبان برنامه نویسی فقط یک زبان برنامه نویسی است این مهم نیست که شما یک برنامه نویس خوب هستید این دستور زبان است که اهمیت دارد."

به هر حال "---" می گوید که در حالیکه شرکتش مشغول کار است تقریبا این یک زمان ناممکن است که یک کارمند تازه پیدا کنی حتی در سطح ورود که زبانهای برنامه نویسی خاصی را بشناسد.

"استخدام کردن یک دیوانگی بود ولی وقت کافی نبود . ما فقط دنبال گرایش و استعداد میگشتیم بچه هایی که تازه از فارغ التحصیل شدند که دات نت را میشناسند یا حتی جاوا را ، به خاطر اینکه با آن میتوانستیم آنها را روی دات نت تربیت کنیم " "---"

"روی یک یا دو زبان تمرکز نکنید . وقتی که من در 1969 فرترن ، کوبول ، و اسمبلر s/360 را یاد گرفتم یک بلیط بزرگ بود . ولی امروز جاوا ،  سی ، ویژوال بیسیک است. در 10 سال ، بعضی مجموعه زبانهای جدید در کار خواهند آمد در آخرین شمارشم ، من با بیشتر از 24 زبان مختلف در عرض 30 سال آشنا شدم یا یاد گرفتم " Wayne Duqaine, director of Software Development at Grandview Systems, of Sebastopol, Calif., told eWEEK.

در این مقاله 10 تا از زبانهای برنامه نویسی که شما میتوانید برای بالا بردن مهارت های روزتان یاد بگیرید و به رزومه ی کاریتان اضافه کنید را معرفی و تک تک زبانها را در پست های جداگانه شرح میدهم.

PHP

C#

JavaScript (along with CSS and HTML)

Perl

C/C++

Objective-C

Ruby and Ruby on Rails

Java

Python

VB.Net (Visual Basic .Net)

منبع :  http://www.eweek.com/c/a/IT-Management/10-Programming-Languages-You-Should-Learn-Right-Now

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد